SŁOWNIK PODSTAWOWYCH POJĘĆ
Każda osoba twierdząca, że miała lub ma stałą styczność z poszerzonym kosmosem (była lub bywa do niego zabierana) lub z jego intruzyjnymi przejawami w naszej rzeczywistości – obiektem, istotami, ludźmi o nieludzkim charakterze, z tajemniczymi istotami/bytami. Natura doświadczenia może mieć charakter fizyczny, psychologiczny, metafizyczny lub paranormalny – nie ma ona znaczenia dla doświadczanego, który odbiera je jako rzeczywiste. Może ono mieć miejsce w stanach zmienionej świadomości (trans, sen).
Zbiorcza nazwa różniących się od siebie szczegółami i rozmiarem humanoidów o wyraźnej cesze wspólnej – pokrewieństwie wizualnym z występującymi na Ziemi gadami – zwłaszcza jaszczurkami i wężami. Podstawowymi wyznacznikami tych stworzeń wydaje się być skóra pokryta łuską oraz oczy o pionowej, gadziej źrenicy. Podobnie jak w symbolice judeo-chrześcijańskiej gadzim bytom przyznawane są im najczęściej zachowania wrogie ludziom (homo sapiens i innym „ssaczym” rasom kosmicznym), oparte najczęściej na podstępie i maskaradzie. W szeroko rozpowszechnionej medialnie koncepcji amerykańskiego badacza Davida Icke’a jaszczurczy gnębiciele są zakamuflowanymi władcami naszej planety. Przedzierzgnięci w ludzkie skóry wpływowych postaci, zostali sprowadzeni do absurdu, stając się tematem ironii i memów.
Najpopularniejszy w latach 80-tych i 90-tych i być może najpopularniejszy w ogóle rodzaj doświadczenia kontaktu ze zjawiskiem odbieranym jako „przybycie na Ziemię inteligentnych istot pozaziemskich”. Mimo niezwykłej różnorodności „kosmitów” oraz „obiektów” uczestniczących w uprowadzeniach, przebiegają one według ustalonego schematu, co sprawia wrażenie powtarzania w nieskończoność jednego scenariusza nie prowadzącego do żadnych kolejnych kontaktów (choć te były zapowiadane). Wśród typowych elementów scenariusza uprowadzania można wymienić:
- przejęcie kontroli nad umysłem osoby doświadczanej wraz z jej częściowym lub całkowitym paraliżem;
- pojawienie się dozorców (najczęściej wywołujące silne odczucie strachu u doświadczanego);
- pobranie – z samochodu lub sypialni, transport do środowiska istot, (najczęściej na pokład statku kosmicznego lub do przestrzeni związanej z kosmiczną technologią) w sposób „magiczny” (lewitacja, transport strumieniem światła, przenikanie przez ciała stałe);
- procedury medyczne (od niegroźnych po wyjmowanie kluczowych narządów jak serce, mózg czy oczy), najczęściej wywołujące krańcowe reakcje emocjonalne doświadczanego (panika, rozpacz, furia, frustracja). Większość procedur jest związana z ludzkimi funkcjami fizjologicznymi lub czynnościami seksualnymi;
- wykład lub rozmowa – komunikacja istot z osobą doświadczaną. Najczęściej odbywa się drogą telepatyczną, dotyczy szerokiego spektrum tematów: od egzystencjalnych po całkowicie banalne. Przekazywane podczas niej „informacje” okazywały się całkowicie nieprawdziwe;
- prezentacja – pokaz VRS lub zaprezentowanie elementu rzekomego projektu mogącego uzasadniać nieprzyjemne zabiegi związanie z pobieraniem (np. hybrydyzacja, zapobiegnięcie katastrofie lub przygotowanie życia po niej);
- odstawienie – zwrócenie osoby doświadczanej na miejsce z początku scenariusza. Często okazuje się, że nieobecność trwała krótko lub czas nieobecności odczuwany przez osobę doświadczaną różni się od czasu, który faktycznie upłynął (tu minęła godzina, tam kilka godzin);
- modyfikacja wspomnień z uprowadzenia – całościowe lub częściowe wymazanie wspomnień o przeżyciu lub nadpisanie obrazów z niego kamuflażowymi iluzjami, np. ukrywającymi postaci „kosmitów” pod kształtami zwierząt lub ludzi, a sam scenariusz przykrywką bardziej codziennego wydarzenia, sprawiającego jednak wrażenie sztuczności i często wywołującego niepokój u osoby doświadczanej;
- stracony czas – zjawisko obserwowane zwłaszcza w przypadku pobrań w trakcie podróży polegające na wystąpieniu luki w upływie ziemskiego czasu. Odczucie, że minęło kilka minut, podczas gdy urządzenie pomiarowe (zegarek, telefon itp.) wykazuje upływ kilku godzin. Może wskazywać na zapomnienie doświadczonego scenariusza. Najczęściej tłumaczono to wpływem mocy dozorców lub niekompatybilnością czasową „tu” i „tam” wywołującą amnezję i poczucie niewytłumaczalnej przerwy w upływie czasu.
Popularna wśród doświadczanych opisujących poszerzony kosmos najczęściej na bazie łącznictwa hierarchia ras/bytów go zamieszkujących. Odzwierciedla ich stopień zaawansowania i możliwości wpływu na czasoprzestrzeń. Najczęściej posiada 7 lub 10 szczebli/wymiarów, a ludziom i zamieszkiwanej/pojmowanej przez nich rzeczywistości przyznawany jest poziom trzeci – oznaczający słabe rozwinięcie świadomości i podporządkowanie warunkom fizycznym oraz linearnie postrzeganemu upływowi czasu. Istoty o wyższej „częstotliwości wibracyjnej” dysponują coraz lepiej rozwiniętą świadomością/duchowością odzwierciedlająca też ich status moralny i zdolność do harmonijnego współistnienia. Wynikają z nich coraz większe możliwości manipulacji materiałem postrzeganym przez nas jako „solidna materia” oraz czasem – z naszej perspektywy wydłużanie go bądź skracanie, przemieszczanie się w nim w innych kierunkach, niż nam przypisany. Najwyżej w hierarchii gęstości/wibracji sytuowane są jestestwa o boskich atrybutach. Takie uporządkowanie stopnia wtajemniczenia przypomina jogińską ścieżkę rozwoju, silnie bazującą na duchowych koncepcjach buddyjskich związanych z kosmosem, jego mieszkańcami i energiami.
PROPOZYCJA NOWYCH TERMINÓW UZUPEŁNIAJĄCYCH
Ufologia doczekała się bogatej terminologii w większości opisującej wyczerpująco dużą część zjawisk, które są jej tematyką. W moim odczuciu nie warto jednak ograniczać się do dotychczasowej nomenklatury, jako że ufologia stale ewoluuje i zmienia się także charakterystyka oraz natężenie badanych przez nią osobliwości. Z powyższych powodów pozwalam sobie zaproponować kilka dodatkowych terminów, mam nadzieję, przydatnych, zwłaszcza gdy relacje doświadczanych zawierają elementy właściwe innym polom zainteresowań fenomenami – nieuznawanymi przez dzisiejszą naukę – a nierzadkie są przypadki, gdzie w ślad za „kosmicznymi pojazdami” idą: relacje z pobytu poza ciałem, doświadczenia poprzednich wcieleń, duchy, teleportacja, uleczenia i szereg kolejnych zjawisk prafizycznych. Zwłaszcza w obecnej Epoce Ufologicznej, w której opisy kontaktów ludzie-kosmici stały się w niemałej mierze równoznaczne ze spirytyzmem lub okultyzmem, wzbogacenie ufologicznego słownika wydaje się na miejscu.
Opisana przez Lysse Royal i Keitha Priesta ([za polskim wydaniem:] Gwiezdne dziedzictwo. Przez pryzmat Liry. Galaktyka istot ludzkich, Limbus, Bydgoszcz 1998) na bazie licznych połączeń i rozwijana przez kolejne rzesze łączniczek i łączników z uniwersum licznych ras „obecnie” zamieszkujących wraz z nami wszechświat i wchodzących w interakcje z ludzkością.
Mitologia ta zawiera m.in.:
Opowieść o początku obecnego stanu rzeczy – rozdzieleniu się pradawnej jedni-boga na niezliczone świadomości;
Wyjaśnienie celu rozdzielenia – wędrówka poprzez doświadczenia do ponownej ulepszonej jedni;
Opis ras – wśród nich pierwszej rasy wysoko etycznej – Liran, chwalebnych wojowników Siran, a także gadów-Reptilian, którzy jednak w LSM nie są negatywną siłą (w przeciwieństwie do mitologii Davida Icke’a, w której odgrywają rolę kosmiczno-diabelskich intrygantów, oblekających się w skóry możnych naszego świata);
Opowieść o upadku planety-wierzchołka i degeneracji jej ludów w istoty określane przez nas szarymi a w LSM zetami (od aktualnego umiejscowienia ich świata w gwiazdozbiorze Sieci Zeta-Reticuli);
Motywacje poszczególnych ras, ich intencje w kontaktach z ludzkością oraz ich hierarchię pod względem rozwoju/materialności określanej jako „stopień” częstotliwości od 1 do 7 (w której Ziemianom przypisany jest stopień 3);
Opis umiejętności kosmicznych ras, wśród których naturalne są:
- telepatia,
- podróż w przód i w tył czasu,
- podróż w poprzek czasu (relatywne wydłużanie go dla ludzi lub skracanie),
- materializacja/dematerializacja,
- wpływanie na emocje i uczucia (w celach pozytywnych lub negatywnych),
- zdolność nieograniczonej podróży w przestrzeni,
- przenikanie przez materię,
- niewidzialność,
- kreowanie wirtualnej rzeczywistości (VRS),
- zmiana wyglądu,
- manipulacja ludzkimi wspomnieniami.